Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí.
Švábová, Lea ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce nese název "Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí". Jedná se o velice široké téma a mým záměrem nebylo ji plně obsáhnout, ale pouze zachytit některé její části. Prvním cílem bylo získat základní informace o syndromu rizikového chování u dětí a mladistvých. Dalším cílem bylo empirickou metodou zjistit jaké zkušenosti a názory mají studenti 9. třídy ZŠ a žáci prvních a druhých ročníku SŠ. První část práce jsem věnovala získaným poznatkům o dané problematice těchto jevů. Z toho jsem poté vybrala poznatky o jejich definici, vzniku syndromu rizikového chování, příčinám a důsledkům syndromu a v neposlední řadě prevenci. V druhé části jsem se soustředila na samotný výzkum, kde jsem se zaměřila na žáky 9. třídy základní školy a na první a druhý ročník školy střední. Adolescenti tohoto věku bezesporu patří do ohrožené skupiny, vzhledem k touze po experimentování a hledání sama sebe. Pomocí dotazníkové metody jsem zjišťovala, jaké mají zkušenosti a názor na užívání návykových látek.
Syndrom CAN jako rizikový faktor rozvoje závislosti
Svobodová, Karolína ; Gabrhelíková, Pavlína (vedoucí práce) ; Preslová, Ilona (oponent)
Syndrom CAN považujeme za rizikový faktor rozvoje závislosti. Užívání návykových látek patří mezi strategie zvládání obtížných životních situací a řada studií potvrzuje, že osoby, kterým bylo v dětství ubližováno, drogy užívají častěji. Cílem bakalářské práce je nastínit vztah mezi syndromem CAN a rozvojem závislosti a definovat méně známé formy syndromu CAN. Dalším cílem je zjistit subjektivně vnímanou souvislost mezi syndromem CAN a rozvojem závislosti a definovat roli užívání návykových látek v kontextu ubližování v dětství. V souladu s cílem výzkumu jsem zformulovala následující výzkumné otázky. S jakými formami syndromu CAN se klienti setkali? Jakou funkci zaujímalo užívání návykových látek v souvislosti se syndromem CAN? Výzkum byl realizován prostřednictvím kazuistické studie tří klientů terapeutické komunity, kteří zažili různé formy syndromu CAN. Výsledkem práce je zjištění, že všichni uvedení klienti vnímají výše uvedenou souvislost. Užívání návykových látek jim pomohlo zařadit se do kolektivu vrstevníků, zapomenout na nepříjemné zážitky a zvýšit sebevědomí. Dále vedlo ke zlepšení komunikačních dovedností, snížení strachu, dodání odvahy k obraně a oslabení vnímání nepříznivých událostí. Návykové látky také zaujímaly funkci sebedestruktivního chování. Výsledky mohou být využity k doplnění...
Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí.
Švábová, Lea ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce nese název "Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí". Jedná se o velice široké téma a mým záměrem nebylo ji plně obsáhnout, ale pouze zachytit některé její části. Prvním cílem bylo získat základní informace o syndromu rizikového chování u dětí a mladistvých. Dalším cílem bylo empirickou metodou zjistit jaké zkušenosti a názory mají studenti 9. třídy ZŠ a žáci prvních a druhých ročníku SŠ. První část práce jsem věnovala získaným poznatkům o dané problematice těchto jevů. Z toho jsem poté vybrala poznatky o jejich definici, vzniku syndromu rizikového chování, příčinám a důsledkům syndromu a v neposlední řadě prevenci. V druhé části jsem se soustředila na samotný výzkum, kde jsem se zaměřila na žáky 9. třídy základní školy a na první a druhý ročník školy střední. Adolescenti tohoto věku bezesporu patří do ohrožené skupiny, vzhledem k touze po experimentování a hledání sama sebe. Pomocí dotazníkové metody jsem zjišťovala, jaké mají zkušenosti a názor na užívání návykových látek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.